Felanmälan
Om du upptäcker fel i lägenheten eller i fastigheten där du bor gör du enklast en felanmälan via vårt formulär (öppnas i nytt fönster).
Observera att om felet beror på onormalt slitage eller handhavande fel kommer vi att debitera dig kostnaden för utfört arbete. Du som hyresgäst har själv ansvar för att byta glödlampor och med jämna mellanrum rensa dina avlopp och vattenlås för att motverka eventuella stopp.
Observera att om felet beror på onormalt slitage eller handhavande fel kommer vi att debitera dig kostnaden för utfört arbete. Du som hyresgäst har själv ansvar för att byta glödlampor och med jämna mellanrum rensa dina avlopp och vattenlås för att motverka eventuella stopp.
AKuta fel - jour
Om det inträffar något akut fel i din lägenhet, lokal eller fastighet efter kontorstid (07.00 - 16.00) eller under helgen, kan du kontakta jouren.
Viktigt!
Jouren får endast användas vid akuta ärenden som ej kan vänta till nästkommande vardag. Till exempel stigande stopp i avlopp och vattenläckage. Om ditt ärende inte är akut kan du som hyresgäst behöva stå för utryckningskostnaden själv. Detta gäller exempelvis vid:
Viktigt!
Jouren får endast användas vid akuta ärenden som ej kan vänta till nästkommande vardag. Till exempel stigande stopp i avlopp och vattenläckage. Om ditt ärende inte är akut kan du som hyresgäst behöva stå för utryckningskostnaden själv. Detta gäller exempelvis vid:
- Strömlös lägenhet där du inte först kontrollerat och bytt eventuella säkringar själv
- Lås som behöver öppnas efter att du som hyresgäst låst dig ute
- Spis som ej fungerar
Störningsanmälan
Som grannar är vi med och skapar varandras boendemiljö, därför är det viktigt att visa hänsyn och tänka på hur ens egna beteende påverkar de omkring dig. Efter kl 22.00 håller vi en låg ljudnivå.
Om du tycker att dina grannar väsnas för mycket rekommenderar vi i första hand att du pratar med dem, kanske är de inte medvetna hur mycket det hörs in till dig?
Om störningarna fortsätter är du välkommen att göra en störningsanmälan genom att maila till info@mathesa.se. Glöm inte att uppge din adress samt vilken lägenhet som står för störningarna.
Om du tycker att dina grannar väsnas för mycket rekommenderar vi i första hand att du pratar med dem, kanske är de inte medvetna hur mycket det hörs in till dig?
Om störningarna fortsätter är du välkommen att göra en störningsanmälan genom att maila till info@mathesa.se. Glöm inte att uppge din adress samt vilken lägenhet som står för störningarna.