Felanmälan
Felanmälan gör ni via hyresgästportalen ”My Hogia”.
Klicka på länken för att komma till My Hogia. Logga in med ert BankID för att göra en felanmälan. Om ni saknar inloggning, vänligen kontakta [email protected] för att få en inbjudan.
På hyresgästportalen kan ni skapa en felanmälan samt följa upp/se tidigare felanmälningar.
För er som inte har möjlighet att göra en digital felanmälan, vänligen kontakta kontoret per telefon. Observera att denna process kan ta något längre tid. Vi rekommenderar er därför att alltid göra er felanmälan digitalt via My Hogia.
Övriga frågor kan ställas till [email protected]
Kontoret har telefontid:
Tisdagar 10.00-12.00
Torsdagar 10.00-12.00
Telefon: 035 - 19 30 55
Klicka på länken för att komma till My Hogia. Logga in med ert BankID för att göra en felanmälan. Om ni saknar inloggning, vänligen kontakta [email protected] för att få en inbjudan.
På hyresgästportalen kan ni skapa en felanmälan samt följa upp/se tidigare felanmälningar.
För er som inte har möjlighet att göra en digital felanmälan, vänligen kontakta kontoret per telefon. Observera att denna process kan ta något längre tid. Vi rekommenderar er därför att alltid göra er felanmälan digitalt via My Hogia.
Övriga frågor kan ställas till [email protected]
Kontoret har telefontid:
Tisdagar 10.00-12.00
Torsdagar 10.00-12.00
Telefon: 035 - 19 30 55
AKuta fel - jour
Om det inträffar något akut fel i din lägenhet, lokal eller fastighet efter kontorstid eller under helgen, kan du kontakta jouren.
Med akuta ärenden menas händelse som innebär direkt fara för människor eller fastigheten.
Jour Halmstad: 035-295 90 80
Jour Gnosjö: 076 819 21 71
Jour Trollhättan: 0520 330 14
Tänk på!
Jouren får endast användas vid akuta ärenden som ej kan vänta till nästkommande vardag. Till exempel stigande stopp i avlopp, vattenläckage eller om det är en direkt fara för människor eller fastigheten.
Om ditt ärende inte är akut kan du som hyresgäst behöva stå för utryckningskostnaden själv. Detta gäller exempelvis vid:
Med akuta ärenden menas händelse som innebär direkt fara för människor eller fastigheten.
Jour Halmstad: 035-295 90 80
Jour Gnosjö: 076 819 21 71
Jour Trollhättan: 0520 330 14
Tänk på!
Jouren får endast användas vid akuta ärenden som ej kan vänta till nästkommande vardag. Till exempel stigande stopp i avlopp, vattenläckage eller om det är en direkt fara för människor eller fastigheten.
Om ditt ärende inte är akut kan du som hyresgäst behöva stå för utryckningskostnaden själv. Detta gäller exempelvis vid:
- Strömlös lägenhet där du inte först kontrollerat och bytt eventuella säkringar själv
- Lås som behöver öppnas efter att du som hyresgäst låst dig ute
- Spis som ej fungerar
Störningsanmälan
Som grannar är vi med och skapar varandras boendemiljö, därför är det viktigt att visa hänsyn och tänka på hur ens egna beteende påverkar de omkring dig. Efter kl 22.00 håller vi en låg ljudnivå.
Om du tycker att dina grannar väsnas för mycket rekommenderar vi i första hand att du pratar med din granne - kanske är de inte medvetna om hur mycket det hörs in till dig.
Om störningarna fortsätter är du välkommen att göra en störningsanmälan genom att maila till [email protected]. Glöm inte att uppge din adress samt vilken lägenhet som står för störningarna.
Om du tycker att dina grannar väsnas för mycket rekommenderar vi i första hand att du pratar med din granne - kanske är de inte medvetna om hur mycket det hörs in till dig.
Om störningarna fortsätter är du välkommen att göra en störningsanmälan genom att maila till [email protected]. Glöm inte att uppge din adress samt vilken lägenhet som står för störningarna.